dar daca?

8 10 2013

duminica, la marsul pentru Rosia Montana, am fost apostrofat. un alt manifestant mi-a reprosat “entuziasmul”, avertizandu-ma ca “ar putea fi contagios”.

ma bucur sa vad atatia oameni stransi la un loc pentru o cauza care, din punctul nostru de vedere, este buna. e asa de frumos incat nu pot sa nu ma gandesc ca “visul” s-ar putea ispravi. ma bucur si, totusi, nu pot sa imi reprim un gand negru. “daca se termina?”, daca, in dulcele stil romanesc, intr-o zi vom lasa totul balta? daca vom obosi? fata de altii, eu nu ma tem atat de tare ca Parlamentul va da RMGC-ului liber sa inceapa exploatarea, cat mi-e groaza de gandul ca, plictisiti sau dezamagiti, vom renunta.

se tot vorbeste despre renasterea spiritului civic. sa dea Domnul sa fie asa!

eu as fi mai prudent. daca generatia care se bate azi pentru Rosia Montana e aceea care n-a gustat inca amarul infrangerii? scriu astea aproape cu spaima. dar, daca esecul ne pandeste la coltul Casei Poporului? daca asta e doar “revolutia” de duminica a unei alte generatii? nu va lasati taiate aripile!

generatia noastra, a celor care, in decembrie 1989, aveam in jurul a 20 de ani si ne mandrim – legitim sau nu – ca am facut “revolutia”, am pierdut batalia pentru spatiul public al tarii noastre. acest spatiu e astazi populat de buruienile can-can-ului si de hienele politicii. noi, ceilalti, suntem departe, undeva la marginea unui desert al credintei.

as vrea sa le spun tinerilor care se bat pentru Rosia Montana sa o ia pe un alt drum, sa nu se lase acriti, sa nu dispere. cati dintre noi, cei “batrani”, mai au o speranta? cati dintre noi mai cred in ceva? cati nu am plecat din tara, suntem alaturi de voi! avem ceva de rascumparat: tacerea, nepasarea, complicitatea, lasitatea, indiferenta…

voi sunteti, cum trebuie sa fie copiii, asa cum ii viseaza orice parinte, voi sunteti revansa noastra. ajutati-ne sa stam drepti. dati-ne un umar sa ne sprijinim demnitatea de el. hai, ajutati-ma sa alung intrebarea “dar daca?”.

niciun “dar”, doar Rosia Montana!

 

Actions

Information

Leave a Reply

