H2O OOOOOO!

26 09 2013

am strans ceva curaj ca sa scriu aceste randuri. asta fiindca, nu e mult de atunci, un amic dintre cei de pe fb m-a bestelit nu gluma fiinda am indraznit sa ma plang, in scris si in spatiul virtual, ca trebuie mai intai sa umplu o vana cu apa rece ca sa ma pot si eu bucura de o baie fierbinte. criticul, de buna seama, om cu dare de mana, lasa de inteles ori mie asa mi s-a parut ca m-as calici acolo la cativa leuti. sa-mi fie rusine!

ei bine, d’aia am rabdat luni, am tacut marti, am ridcat din umeri miercuri… dar pana cand tovarase primar, pana cand?!

in orasul a carei administratie este ilustru condusa de primarul Ilie Bolojan, CET-ul isi bate joc de mine. in schimb, eu nu-i dau cu flit companiei. din contra, imi platesc, discplinat, luna de luna, cheltuielile de intretinere.

luni dimineata, la prima ora. apa calda are culoarea cafelei, apa rece e exact la fel, doar paca-i mai groasa. are caimac! curge si curge, o jumatate de ora. nicio modificare la parametrii de culoare. la bani nici nu ma mai gandesc, ca, deh, nu indraznesc, da’ stau si ma uit ca prostu’ in cada plina de mal. tai, in gand de pe lista, dusul, cafeaua, spalatul pe dinti… “macar sa mananc ceva, poate s-o mai limpezi intre timp…”. si vasele, vasele cu ce le spal? asa, dintr-o singura miscare, le-am rezolvat pe toate. aproape. nu ma rabd sa nu-mi arunc totusi niste apa pe ochi si constat ca lichidul colorat si urat mirositor furnizat de la CET, pe bani, are un exceptional efect autobronzant. solar la mine acasa! asta confort! asta oras european! sa civilizatia de ciuda, nu alta.

sa zica lumea ca as avea cine stie ce nostalgii sau poate m-a lovit amnezia, dar parca si in “celalalt regim” se tot schimbau tevi, insa nu era chiar asa.

marti problema s-a rezolvat. nu mai curge apa… de nicio culoare. mai Ilie, sa traiesti si la mai mare!

miercuri seara, asa pe la 11, din nou. niciun strop de apa. nici un picur, asa cat sa te clatesti dupa ce te-ai spalat pe dinti. nici calda, nici rece. nimic! ioc! nula! sa nu te iei de cap? nu. ca nu da bine sa fii contra stapanirii. zici multumesc si taci. sau mai bine taci de la inceput, ca nu cumva sa se interpreteze ca ai fost ironic.

mi-au mai zis unii c-as fi “cu capul”. bine. nu am cu nimeni nimic, in cazul asta era un spirit de gluma pe care nu l-au inteles. ca cap sau fara, civilizatia urbana tot la robinet incepe. da’ cum sa-i spui asta unuia care a crescut cu buda in fundu’ curtii? in disperare de situatie, mi-am clatit gura cu lapte. era singurul lichid din frigider. apoi, toata noaptea, m-am intrebat daca, din cauza asta, numarul bacteriilor din gura nu cumva creste, anuland efectul pastei de dinti?

nu tu spalat, nu tu dormit… acu’ astept cu emotie sezonul rece. la cum merg lucrurile si dupa vestile ingrijoratoare care se tot aud dinspre CET ma gandesc daca nu ar fi bine sa-mi pun o soba si sa incep de pe acum sa adun lemne.

a fost joi dimineata. uraaa! avem apa, cu noroi, rugina si pietris… lichidul de la robinet are o culoare de nu-ti vine sa apropii varful degetului de el. in plus, e si rece. peste tot!

si povestea continua.

eu platesc. 

tot eu ma zgarcesc.

eu sunt cu capul.

si primarul munceste pe rupte… saracul.

“ce oras frumos!”.

Actions

Information

Leave a Reply

