RO un proiect ratat

31 10 2012

unii spun ca actuala criza economica este consecinta crizei morale a capitalismului. ce sa zic? asa o fi… dar criza noastra unde isi are originile?

eu casc ochii la criza cea fara de sfarsit a Romaniei, o criza care – inainte de a fi devenit (si) una economica – a fost de factura morala. ma tem ca aceasta criza a inceput odata cu noua republica, atunci imediat dupa decembrie 1989, in zilele de glorie ale Frontului Salvarii Nationale, formatiune politica ce n-a salvat nimic. nimic in afara de comunisti si securisti.

criza morala are la noi trei componente izbitoare.

am incercat sa-i scoatem pe securisti si pe turnatorii lor din viata publica. acum ii vedem cum se inghesuie sa mai prinda iar un loc in viitorul parlament. legile lustratiei, cate au fost adoptate, au si fost ravasite de instante, partide si oricine a avut interesul sa le faca litera moarta. viitorul legislativ are toate motivele sa isi pregateasca inca de pe acum firma pe care poate sa scrie “oficina a Securitatii statului”, va fi plin de turnatori.

ne-am tot zbatut si ne-am racit gura vorbind despre criterii de moralitate in viata publica. am spus ca nu e firesc sa fii si parlamentar si director -de pilda la teatru- sau ca nu e normal sa iti angajezi fiul ori fiica la cabinetul parlamentar. si, chiar daca parea ca toti suntem de acord ca asa trebuie sa fie, au venit instantele ori chiar Parlamentul sa ne spuna ca ne-am inselat. in ceea  ce priveste cazul incompatibilitatii directorului parlamentar Mircea Diaconu s-ar putea spune ca s-a stabilit chiar o ierarhie de forta in cadrul statului de drept. daca Inalta Curte de Casatie si Justitie a spus ca mandatul senatorului liberal trebuie sa inceteze si Senatul a decis altfel inseamna ca aceasta Camera e mai tare decat justitia in Romania! altfel spus dictatura Parlamentului este o realitate din ce in ce mai concreta.

parea, la fel, ca suntem cu totii de acord ca traseismul politic este o optiune imorala care trebuie starpita prin legi aspre. si totusi aproape 100 din cei ce aspira la un mandat de parlamentar au trecut prin unul sau mai multe partide politice. nimeni nu mai spune nimic! USL pare “mama” traseistilor, dar nici ARD nu are destul curaj sa-i trimita pe ai sai in istorie.

iata cele trei elemente definesc ceea ce mie imi pare a fi un proiect politic esuat. am incercat sa facem curatenie si trebuie sa constatam cu amaraciune ca nu am reusit. din contra! parca politicienii sunt mai murdari ca niciodata!

Actions

Information

Leave a Reply

