nu vă mai bateţi joc de popor!

10 06 2011

Am votat la referendum.

Au trecut de atunci mai  bine de doi ani şi nu s-a întâmplat nimic. Acum preşedintele Băsescu şi-a adus iar aminte de “popor” şi vine din nou cu povestea reducerii numărului de parlamentari şi a desfiinţării uneia din camerele Legislativului. 

Mai bine mai târziu… Problema este că parlamentarii – cu excepţia celor din PDL care nu îndrăznesc să-l supere pe Zeus – nu vor! Ba că referendumul n-ar fi valid, ba că nu are relevanţă, ba unii zic chiar că n-ar fi fost legitim!

Motive! Din punctul meu de vedere n-au decât să se certe şi să se lămurească, dar asta înainte să mă cheme la vot! După ce mi-au cerut părerea, n-au decât să facă aşa cum le-am spus! Ei sunt ăia care îmi tot vorbesc despre “respect”. Păi, atunci, haideţi să ne respectăm tovarăşi!

Să presupunem că am fi fost manipulaţi. Să admitem că om fi toţi proşti şi tot ar trebui să vă conformaţi! Astea-s regulile în democraţie. Mă rog, cel puţin în teorie: noi decidem, voi vă conformaţi!

Dacă nu faceţi aşa, compromiteţi, cu bună ştiinţă, însăşi ideea de democraţie. Păi, ce sens are să votez, dacă oricum nu contează? Fiindcă, din punctul vostru de vedere, părerea mea contează doar când coincide cu ceea ce vreţi voi, ar trebui să ne revizuim lozincile. Mă gândeam să schimbăm celebra: “Nu votezi, nu contezi”, cu un alt slogan, mai sincer şi realist: “Votezi, nu votezi, oricum nu contezi!”.

De ce m-aş mai duce la vot? Ca dup’aia să-mi spună “aleşii” că-s prost, că gestul meu e irelevant (pentru ei!) ori chiar ilegitim?! Nu mulţumesc! Mi-au spus-o deja mult prea des şi destul.

Actions

Information

Leave a Reply

