am un “uff” dar am şi-un “off”

16 11 2010

după cum, sper, aţi băgat de seamă mă străduiesc să lipesc şi câte o imagine modestelor mele gânduri. mi-a luat ceva timp să mă deprind cu manevrele de instalare, dar… mă descurc.

am făcut asta amintindu-mi că, în copilărie, pe vremea când făcusem din biblioteca familiei o “instituţie” publică pentru vecinii de la bloc, un prunc din vecini n-a vrut să ia nicio carte. după ce a mutat toate cărţile de pe raft, după mulţi de “uff” şi mulţi de “off”, n-a găsit nimic pe placul lui. am fost dezarmat şi nu m-am putut răbda să nu-l întreb de ce? “fiindcă nu au poze”, a răspuns, uluitor de sincer băiatul.

dacă atunci am fost scandalizat de acest răspuns, ani mai târziu am aflat, la cursurile de jurnalism, că “o imagine face cât o mie de cuvinte”. eram gata-gata să-l iert. mi-au mai trebuit câţiva ani să realizez că nu sunt de acord cu axioma asta, care mă intriga de fiecare dată când era enunţată savant de vreun profesor ce o înghiţise pe nemestecate din manualele altora.

nu cred că e aşa. câteva cuvinte, spuse sau scrise cum trebuie, fac cel puţin cât o imagine.

altfel am comunica prin poze, pictograme, schiţe…

recent, savanţii au demonstrat că cititul ne dezvoltă capacitatea de a abstractiza.

Parafrază: “aci se gată blogu’, puneţi mâna pe o carte!”.
PS – pentru azi n-am poză.

Actions

Information

3 responses

18 11 2010
edithxtrm

Din 16.11.2010 nimic? Concediu?
Te rog scrie, scrie zilnic câte un pic.
Eu am sa citesc chiar dacă nu lipeşti poză 🙂 .

20 11 2010
fb

inainte de toate, trebuie sa iti multumesc frumos pentru interesul acordat modestelor mele ganduri.
nu, n-a fost vorba de un concediu, ci doar de o zi frumoasa pentrecuta la munte.
cu scrisul e mai complicata treaba. as scrie eu si mai ca as avea, zi de zi, despre ce sa scriu, dar nu apuc intotdeauna. asa ca te rog sa ma ierti, daca trece o zi si nu apuc sa scriu nimic.
ma straduiesc, crede-ma. mai ales daca stiu ca am cititori, merita!
cu recunostinta,
f budea.

20 11 2010
edithxtrm

sunt convinsa ca pentru a scrie ai nevoie de: vasta cultura in diverse domenii, inspiratie, zile/momente de odihna, etc, etc.
prin urmare “te iert frumos graitorule” si daca vor mai fi zile in care nu apare nimic nou de la tine voi astepta cuminte.
cu multa consideratie,
edith

Leave a Reply

